30 Ocak 2011 Pazar

ROZETİNDEN TANIYORMUŞ
Mesut KELEK, 1982 Yılı mezunu, inşaat ve tarım sektöründe başarılı çalışmalara imza atmış olan bir genç kardeşimiz.1960 yılında Kayserinin Pınarbaşı İlçesinde doğan Mesut Kelek, ilk ve ortaokulu burada bitirdi.1987 de yatılı sınavlarına kazanarak okuduğu Haydarpaşa Lisesinden mezun oldu. Ortaokul yıllarındaki Edebiyat Öğretmeni Ahmet Cengiz “Senden iyi İş Müfettişi olur. Liseyi bitirince Siyasala git “dediği için üniversite giriş sınavlarında ilk sıralarda tercih ettiği S.B.F.yi kazanarak 1987–88 ders yılında girdiği İktisat ve Maliye Bölümünden 1982 de mezun oldu.

Müfettiş olmak için girdiği Mülkiyeyi bitirdikten sonra neden serbest meslek sahibi olmaya yöneldiğini sordum. Bundan sonraki hayat hikâyesini kendi ağzından dinleyelim:

“Öğrenciliğim sırasında Yukarı Ayrancıda 3 arkadaşımla bir evde kalıyorduk. Kamu hizmetine giren eski mezunlarımız maaşlarının düşüklüğünden şikâyet etmekteydiler. Müfettişlik sınavlarını kazansam da, bir aylık maaşımdan oturduğum kalitede bir evin kirasını ödedikten sonra elimde cüzi bir para kalacaktı. Memur olma fikrinden daha mezun olmadan vazgeçmiştim. Ailemizin Pınarbaşı’nda lokanta, benzinlik ve otelden oluşan bir işyeri vardı. Bu işin başına geçtim. 1986da askere gidinceye kadar burada çalıştım, bir anlamda ticari deneyim kazanmıştım. Asker dönüşü 1988 yılında benden bir yaş genç olan kardeşimle çatı, duvar ve yalıtım maddeleri üreten bir inşaat malzemesi firması kurduk. Malzeme sattığımız bir kooperatifin Antalya’da konut inşaatları vardı. Kooperatif bize inşaatlarının yapımını önerdi, kabul ederek müteahhitliğe başlamış olduk. Kısa zaman sonra imalathanemizi de Antalya’ya getirerek işimizi tamamen buraya taşımış olduk.

2000 yılındaki ekonomik kriz bizim tarım alanına yönelmemize neden oldu. İnşaat sektörü durunca ne iş yapalım diye araştırırken seracılığı denemeye karar verdik. Üç dekar bir yer kiralayıp köy tipi bir naylon örtülü sera tesisi kurduk ve domates üretimine başladık. Uygulamada köy tipi seranın ihraç amaçlı ürünler için yeterli ve ekonomik olmadığını gördük. Serik’te tarım amaçlı arazi satın alarak 2003 yılında 18 dekar kapalı alana sahip modern bir serada domates üretimine başladık.2005 de kapalı sera alanımızı 55 dekara
çıkardık. Ürettiğimiz domatesleri Hollanda’ya ihraç ediyoruz, oradan da çeşitli ülkelere satılmakta. Ekonomik krizin sona ermesinden sonra inşaat işimize de yeniden döndük. Kendi arsalarımız üzerinde konut inşaatları yaparak satmaktayız. Şimdi tarım ve inşaatçılık işlerini birlikte yürütmekteyiz. “

Mesut’un Mülkiye ile daha doğrusu Mülkiyelilik ile ilgili çok hoş bir anısı var. Henüz 26 yaşındadır ve inşaat malzemeleri üretip sattığı yıllardadır. Ankara’da büyük bir firmadan yüklü bir sipariş alırlar. Siparişin bedelinin senetle önceden ödenmesini istemektedir. Görüşmek için gittiği Ankara’daki firma sahibi ile konuşmaktadırlar. Ancak alıcı bir teminat olmadan tanımadığı bu gence yüksek miktarda olan senet vermekte tereddüt etmektedir. O sırada odaya giren ve yakasında MÜLKİYE ROZETİ olan bir kişi kendisini görünce hemen ona sarılarak “ Hoş geldin kardeşim, nasılsın?”deyince, alıcı bu kişiye “ Sen bu arkadaşı tanıyor musun ?” diye sorar. “Evet” cevabını alınca da, tamam öyleyse mesele yok, diyerek senetlerini imzalar. İş bitince bu kişiyle birlikte yemeğe çıkarlar ve Mesut Kelek patronun mali müşaviri olduğunu öğrendiği Mülkiyeli ağabeyine,”Özür dilerim, nereden tanıştığımızı hatırlayamadım” deyince, aldığı cevabı ömrünün sonuna kadar unutamayacaktır.”NEREDEN OLACAK KARDEŞİM İKİMİZ DE MÜLKİYELİYİZ DE ONDAN”
Son olarak Mülkiyeli kardeşlerine bir mesajı olup olmadığını sordum. Kendi sözleriyle satırlarımı tamamlıyorum: Yıllar önce Ankara’daki bir Mülkiyeli ağabeyimden gördüğüm destek ve dayanışma beni çok etkiledi. Ben de elimden geldiği kadar benden daha genç veya daha kıdemli bütün mülkiyeli kardeşlerimle birlikte olmaya, destek olmaya ve gerektiğinde onların desteklerini almaya devam ediyorum. Mülkiyeliliğin bu emsalsiz dayanışmasının genç kardeşlerimize öğretilerek devamı için kıdemli Mülkiyelilerin örnek olmasını ve nice kuruluş yıldönümlerimizin bu sevgi ve kardeşlikle kutlanmasını temenni ediyorum.”
(27 Kasım 2005 ) 4 Aralık Mülkiye Bülteninde yayınlandı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder